Lördag!

morgonen startade med en god och näringsrik frukost två fullkonsmackor plus ett ägg och ett glas fil avslutade med en mugg te och ett äpple. Efter en näringsrik frukos, borstade jag tänderna och gick upp till mitt rum för ett ligga och lyssna på ett ljudband (att välja glädje) Varför jag har valt ljust ljudboken att välja glödje? ja, det är derför att jag vill leva ett mer glädjefullt liv och men även för andra människor som jag kommer att träffa, att välja glädje! Jag har inte kommit så långt än men jag kännde redan ibörjan när jag lyssnade, att det är bra.

Jag har varit på en promenad, då solen var mycket stark, härligt! Under promenaden kunde man se sig omkring en stor ladugård där man har praktiserat tidigare här jobbar bönder och här inne finns det flera kor som blir mjölkade morgon och kväll och de får även mat, självkklart! jag fortsatte att gå så att jag kunde kliva upp på ett skoterspår, titta då är byns fotbolsplan, här brukar vi vara på midsommar, andra från byn brukar också komma, det brukar alltid vara så roligt och trevligt :) Under sommrarna brukar vi byabarn spela fotboll några gånger under sommaren, det är väldigt roligt, jag älskar att spela fotboll det har jag gjort sedan man var liten och gör det fortfarande! nu forsate man tills man kom hem.

Efter en härlig och uppfriskad prommenad bestämde jag mig för att utföra asthanga vinyasa yoga, det var första gången för mig så det kändes lite spännande och roligt, När jag började känndes det roligt till att börja med men efter ett tag så blev de olika yoga övningarna allt svårare. Jag avslutade efter 35 minuter, man behöver nogg vara lite mer smidig för att klara de övningarna som kom. Nästa gång jag provar dena sorts yoga blir det att se hela programet innan, man börjar. :)

Nu är kl 14:00 och Min syster Ann och pappa åker till stan, medans jag är hemma ensam, det känns lite tråkigt men samtidigt kan jag hitta på någgonting på egen hand, det brukar jag vara bra på, antingen kan jag fortsätta lyssna på att välja glädje eller kanske gå ut och ta nogra finna foton! Just nu vill jag nogg gå ut och ta noggra vackra bilder, man ska ju passa på när det är så fint väder:)

Ha en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0