Nationella provet i svenska B!

Ja idag var det dags! Nationella prov skriftliga i sv B. Jag träffade mina klasskompisar och vi började gå mot klassrummet, där skulle vi vara och skriva provet, under tiden 8:30- 14:00 hade vi på oss, det kändes ganska länge, när jag kände att jag hade gjort mitt allra bästa under provtiden, gick jag fram för att lämna in provet, Visa från klassen satt forfarande kvar och skulle fortsätta efter lunch och andra hede lämnat in provet före mig och andra från klassen. Jag tycker att det gick bra, jag kunde känna mig lite nervös innan men när man väl kom igon så flät det vidare och det var intressant och lärorikt! När man var färdig fick man sluta och fara hem eller göra andra saker som kändes bra. Jag och några klasskompisar gick och åt lunch, kanske inte bästa skolmaten idag, oftast brukar det vara god mat på balderskolan. idag var det en sopablandning med olika saker i kallar jag det blandannat makaroner, Men brödet till sopan var god :).

Efter skol maten skulle två klasskopisar gå och sola på solarium och jag skulle möta en kompis för att gå och fika på stigs konditori. På väg till stidkonditori pratade vi om vad vi hade gjort under dagen samtidigt lyste solen mot oss! Speciellt härligt var när vi passerade bron då det blåste rätt mycket och solen var ljuvlig, det var en trevlig promenad. När vi kom fram till stig kunde man se alla des olika bakelser och människor som skulle välja någonting de ville fika och sedan betala det de har valt. Jag fick en kännsla av glädje och påsk på samma gång. för att påsken är snart här. Min kopis valde två kakor en chokladboll och en våffelstrut med grädde i, jag valde en hallonbakelse med hallon gädde choklad och vaniljkräm, mycket god. När vi hade fikat gick vi och satte oss för att sola lite för att sedan gå till ålhens för att titta på olika påsksaket och lukta på ljus, vilka ljuvliga dofter:) Sedan sa vi hej då och jag åkte hem med bussen.

Vad vill jag göra i kväll? Ikäll är det jag och pappa som är hemma för att Ann har åkt till Australien och Jenny och mamma är i skellefteå! Jag har ingen läxa som jag behöver göra men det skulle vara bra att träna på engelska, så en 30 min med eng! Efter middag kommer jag att lyssna på avslappning sedan engelska, umgås med pappa kanske spela kort. Nu vill jag gå på en promenadtur med lite skön musik. När jag kommit in från promenad skajag antingen lyssna på att välja glädje eller baka ett nybakat bröd.

Ha en bra kväll alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0